Nowy rok właśnie się zaczął, a wraz z nim pojawiły się kolejne okazje do tego, aby  pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. W ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy jest co najmniej kilka takich dni, na które szczególnie warto zwrócić uwagę i wykorzystać ich potencjał do zwiększenia… swojego potencjału sprzedażowego! Jeśli nie chcesz przypadkiem przeoczyć jakiegoś ważnego dnia w kalendarzu (a zakładam, że nie chcesz) to koniecznie przeczytaj ten artykuł i już teraz zacznij planować swoje akcje marketingowe na nadchodzące miesiące!

Pierwsza połowa roku wprost obfituje w różnego rodzaju wydarzenia, które możesz wykorzystać na przyciągnięcie potencjalnych klientów do swojego sklepu.

Zacznijmy od początku, czyli od stycznia. Już dosłownie za kilka dni czekają nas dwa święta – Dzień Babci oraz Dzień Dziadka. Wielu wnuków z pewnością zdecyduje się w tych dniach odwiedzić swoich dziadków, a i pewnie sporo z nich będzie chciało obdarować seniorów jakimś upominkiem. Oczywiście, najważniejsza jest pamięć! Ale dlaczego by nie podsunąć wnukom pomysłów na prezenty dla ich ukochanych babć i dziadków? Pokaż swoim klientom, co inni najczęściej kupują z tej okazji. Potem połącz ten produkt w zestaw i tym sposobem stwórz promocję bez obniżania ceny!

W lutym czeka nas oczywiście Święto Zakochanych, czyli Walentynki. Dzień, w którym możemy zachęcać ludzi do okazywania miłości sobie nawzajem, ale także dzień, kiedy możemy z powodzeniem angażować użytkowników sieci w różne akcje związane z „miłością do marki”, na przykład na portalach społecznościowych. Jednak więcej o Walentynkach przeczytasz w artykule, który na blogu pojawi się już wkrótce.

W marcu również nie można narzekać na brak okoliczności sprzyjających zwiększeniu sprzedaży. Już 8 marca czeka nas Dzień Kobiet. Co to oznacza? Kwiaciarnie, szykujcie się na oblężenie! Oczywiście można też odpowiednio podpowiedzieć panom, co takiego mogą sprezentować kobietom tego dnia. Dobrze jest pomyśleć nad stworzeniem różnych poradników dotyczących prezentów dla pań i przedstawieniem sprawy w taki sposób, aby szukający prezentu dostał na Twojej stronie, wszystkie informacje, których potrzebuje. Tak, aby nie musiał już szukać nigdzie indziej. Pamiętaj, że zawsze na blogu możesz stworzyć wpisy o trendach – o tym jakie prezenty będą najczęściej kupowane z danej okazji. We wpisie umieszczaj oczywiście linki do Twojego sklepu. Warto też zwrócić uwagę na to, że dwa dni później ma miejsce Dzień Mężczyzn, a więc rychła okazja dla kobiet na odwdzięczenie się za prezent na 8 marca.

Wielkanoc w tym roku przypada 1 kwietnia. Święta Bożego Narodzenia znacznie wyprzedzają Święta Wielkanocne pod względem sprzedaży i wydatków na przedświąteczne zakupy. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać ten czas do przeprowadzenia działań mających na celu przekonanie do siebie potencjalnych klientów. Wykorzystaj to, że zaczyna się wiosna, twórz tematyczne wpisy na blogu i na portalach społecznościowych, oczywiście używając przy tym wielkanocnych słów kluczowych.

Jeśli chodzi o święta, w maju zdecydowanie króluje Dzień Matki. Warto z tej okazji pomóc swoim klientom w wybraniu idealnego prezentu. Nie bój się w kampaniach stawiać na emocje, szczególnie w tym czasie. Pamiętaj, że kupujemy przede wszystkim sercem! Jeśli prowadzisz sklep online, warto też stworzyć zegar, który będzie pokazywał do kiedy klient może złożyć zamówienie, aby paczka dotarła do niego na czas. To w pewien sposób zmusi go do szybkiego zakupu i zachęci do tego, aby nie opuszczał Twojego sklepu.

Czerwiec to oczywiście spora gratka dla sprzedawców zabawek i słodyczy, bo miesiąc ten niezmiennie zaczyna się Dniem Dziecka. Rodzice na pewno nie pogardzą poradnikami i podpowiedziami dotyczącymi tego, co kupić swoim pociechom. Dobrze jest też wcześniej zadbać o to, aby do naszych produktów przekonały się dzieci, bo jeśli mamy po swojej stronie „małego klienta”, to jesteśmy na najlepszej drodze do tego, aby mieć po swojej stronie także rodziców. Pamiętaj o tym, że aby zwrócić uwagę dzieci, musisz zadbać o ciekawe grafiki i materiały wideo.

Pod koniec czerwca czeka nas także Dzień Ojca. Proponuj swoim klientom gotowe rozwiązania, mów o korzyściach, upraszczaj im wybór. W końcu ludzie nie kupują podarunku dla siebie, więc szczególnie zależy im na podpowiedziach i wskazówkach. Dlatego jeśli promujesz jakiś nowy produkt, nagraj unboxing – tym sposobem pokażesz klientom, jak z niego korzystać i będziesz mógł przekonać ich do kupna. Nie bój się też nawiązywać współpracy z innymi firmami. Załóżmy, że sprzedajesz wędki, dogadaj się z organizatorem wyjazdów i stwórzcie promocję – „Jeśli kupisz u nas wędkę, masz 20% zniżki na wyprawę na ryby!”. Reklamujcie się nawzajem – przez ulotki, czy informacje zamieszczane na stronie internetowej.

To na tyle! Już niebawem na blogu pojawi się druga część artykułu z pozostałymi miesiącami. A może chcesz wiedzieć, jak dobrze przygotować się na poszczególne sezony w roku? Obserwuj wpisy, aby nic nie przegapić!

Spodobał Ci się artykuł? To zdecydowanie dobra okazja, aby polubić go, skomentować i udostępnić swoim znajomym! A jeśli chcesz mieć najświeższe informacje dotyczące marketingu, pamiętaj o newsletterze!