Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że znajdujemy się właśnie w marketingowym martwym okresie. Co to właściwie oznacza? Niedawno grudzień dobiegł końca. Świąteczna, zakupowa gorączka już dawno za nami, a Sylwester i Nowy Rok to tylko (ewentualne) wspomnienia. Do kolejnych świąt pozostały natomiast jeszcze niecałe trzy miesiące. Po najbardziej dochodowym miesiącu w roku spadamy wprost do stycznia. I jest to najwyższy czas, aby zabrać się do planowania kolejnych kampanii! Nawet w tym martwym okresie znajdzie się kilka okazji do tego, aby podkręcić sprzedaż w swoim sklepie. A jakie to okazje? Chodzi o Walentynki, a nieco później także o Dzień Kobiet (jeśli chcesz dobrze zaplanować nadchodzący rok, sprawdź ten artykuł). Zobacz, jak możesz się przygotować na te dni, aby nieco ożywić swój biznes. 

 

14 lutego już za niecały miesiąc!

Nadszedł więc czas, aby zabrać się za planowanie swoich działań sprzedażowych na tę okazję. W końcu im wcześniej i kreatywniej zaczniesz, tym większa szansa, że wybijesz się spośród konkurencji! Walentynki to w gruncie rzeczy wspaniały czas dla marketingowców. Oprócz oczywistego odwoływania się do ludzkich uczuć i emocji (które rządzą nami podczas zakupów) oraz zachęcania klientów do obdarowywania się prezentami, możesz wykorzystać tę okazję do przekonania ich do swojej marki.

Wejdź w kontakt z użytkownikami portali społecznościowych

Z reguły lubimy rywalizację i dobrze jest to wykorzystywać, tak jak zrobił to Wedel w swojej kampanii walentynkowej z 2015 roku. Cała akcja polegała na zaangażowaniu użytkowników, poprzez zorganizowanie konkursu. Zadaniem było udostępnienie na Facebooku zdjęcia, filmu albo historii pokazującej, czym jest miłość, nagrodą natomiast – pudełko pralin. Zasady rywalizacji oraz zadanie nie były zbyt skomplikowane i o to właśnie chodziło! A firma tylko przez to zyskała.

Poznaj potrzeby użytkowników

Zbieraj informacje na temat wymarzonych prezentów, dopasuj ofertę do swoich klientów. Zorientuj się, co ludzie najchętniej kupują na te okazje i właśnie to im proponuj. Stwórz listę polecanych produktów. Tutaj może się sprawdzić również umożliwienie tworzenia list życzeń przez użytkowników i udostępnianie jej w socialmediach – zarówno przed Walentynkami, jak i przed Dniem Kobiet. Nie dość, że przez to ułatwisz życie ludziom, którzy mają zamiar kogoś obdarować, to jeszcze przez udostępnianie masz szansę rzucić się w oczy większej liczbie potencjalnych klientów.

Pomóż wybrać wymarzony prezent

Ułatwiaj wybór. Pamiętaj, że zawsze dobrym pomysłem jest tworzenie poradników w formie wideo, czy przewodników po idealnych podarunkach. Twórz tematyczne listy – dziel produkty nie tylko ze względu na płeć, ale także uwzględniając planowany przez klienta budżet. Daj możliwość zakupienia karty podarunkowej, zawsze jest szansa na to, że obdarowana osoba wyda w sklepie więcej pieniędzy, niż dostała w prezencie. Łącz sprzedawane produkty w zestawy. Pamiętaj, że możesz także oferować tematyczne zapakowanie prezentu, czy to na Walentynki, czy na Dzień Kobiet. Klienci zapewne docenią taki gest, a dla Ciebie nie będzie to ani wielki wysiłek, ani wielki wydatek!

Nie zapominaj o tym, że dla Twojego klienta bardzo istotne jest to, czy zamawiany przez niego prezent na pewno zdąży dotrzeć na czas. Informuj go o tym, do kiedy musi złożyć zamówienie, aby nie zaliczyć wtopy. Zamieszczaj informacje na ten temat na stronie, wysyłaj takie informacje w newsletterach, najlepiej z dokładną datą i godziną.

Zadbaj o odpowiedni wygląd swojej strony, pamiętaj o kreatywnej grafice, czy o banerach przypominających użytkownikom o Twojej ofercie.

Spróbuj wyłamać się ze schematów!

Ni w ząb nie możesz powiązać swojej oferty z Walentynkami? Przecież nadal możesz je wykorzystać! Sprzedajesz coś tak mało romantycznego jak… części do samochodów? Zamiast odwoływać się do powszechnego rozumienia miłości w tym czasie, odwołaj się do miłości do samochodów. Bądź kreatywny i myśl nieszablonowo. Możesz także w tym dniu pomyśleć o singlach i postawić na kampanię antywalentynkową. Wszystko w Twoich rękach!

Artykuł podsunął Ci jakieś pomysły? A może już wcześniej miałeś plan na ciekawą kampanię? Podziel się swoimi doświadczeniami, skomentuj artykuł i udostępnij go znajomym. Nie zapominaj też o zapisaniu się na newsletter!