Są takie okresy w życiu każdego człowieka, że musi kupić prezent. Dla mamy, babci, przyjaciółki. Sprzyjają temu wszelkie święta, okresy komunii i wesel, czas wyprzedaży, Dzień Dziecka, Matki, Ojca... Jeśli prowadzisz sklep internetowy, wykorzystuj okresy masowego szaleństwa! Jak? Mam dla Ciebie 8 sposobów na zwiększenie sprzedaży w “gorących” okresach.

1. Content marketing, czyli postaw na treści!

content marketing

Każdemu raz w życiu zdarzyło się pomyśleć: co kupić na Dzień Ojca? W okresach przedświątecznych wielu użytkowników szuka pomysłu na prezent w internecie. Jeśli masz blog na sklepie, warto pomyśleć o serii artykułów: “Prezent do X zł” albo “10 pomysłów na prezent na Dzień Dziecka/dla teściowej “.
Często kupujemy dla naszych bliskich rzeczy, o których nie mamy pojęcia. Dlatego dobrze w przyciąganiu klientów do e-sklepu działają poradniki o kupowaniu prezentów, rankingi czy testy produktów. Zadbaj też o dobre i wyczerpujące opisy produktów na sklepie. Jeśli używasz trudnych,specjalistycznych słów, koniecznie je wytłumacz!
Warto zaprezentować swoje produkty na video. Zrób unboxing, recenzję albo test produktu. Pokaż, że produkt jest idealnym prezentem dla bliskiej osoby!

2. Reklama Google AdWords

Wykorzystanie reklamy w wyszukiwarce to przede wszystkim sposób na pozyskanie nowych klientów. Zanim jednak przygotujesz lub zlecisz taką kampanię zastanów się: co użytkownicy będą wpisywać w wyszukiwarkę, żeby znaleźć produkty z Twojej oferty?  Pomocnym narzędziem przy tworzeniu kampani AdWords będzie Planer Słów Kluczowych Google, który nie tylko podpowie Ci słowa kluczowe, ale też pokaże ich przewidywaną skuteczność.

3. Remarketing

remarketing

Nawet, jeśli uda Ci się przyciągnąć klientów dzięki wyszukiwarce, często nie od razu kupią oni produkt, który ich zainteresował. Dlatego warto zadbać o remarketing, czyli reklamę, która będzie “chodzić za” potencjalnym klientem i przypominać mu o Twoim sklepie. Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że kupi u Ciebie, a nie u konkurencji.

4. Karta podarunkowa

Warto pomyśleć o wprowadzeniu do stałej sprzedażyj karty podarunkowej. Szczególnie, jeśli Twoje produkty są dedykowane profesjonalistom w jakiejś branży. Karta podarunkowa to wygodne rozwiązanie – osoba obdarowana będzie mogła sama wybrać to, co najbardziej jej odpowiada. Tobie może przynieść to większe korzyści, niż się spodziewasz! Po pierwsze, zyskujesz nowego klienta, który przy odrobinie wysiłku może zostać z Tobą na dłużej. Po drugie, większość klientów z kartą podarunkową wyda kwotę większą, niż ta, którą dostali.

5. Media społecznościowe

media społecznościowe

 

Może wydaje Ci się inaczej, ale social media mają potencjał sprzedażowy! To tam bardzo często szukamy informacji i opinii o produktach czy usługach, na które warto (lub nie warto) wydać pieniądze. Podpowiedz swoim fanom pomysły na prezenty, poinformuj o promocjach, zrób recenzję swoich produktów.

Warto także monitorować, o co użytkownicy pytają w mediach społecznościowych i forach internetowych. Włącza się do dyskusji i pokaż klientowi, jak Twój produkt rozwiąże jego problem. Zastanów się nad wdrożeniem narzędzia do monitorowania internetu np. Brand24. Skorzystaj z 14-dniowego okresu próbnego i przekonaj się sam, jakie korzyści da Ci narzędzie.

6. Zadbaj o sklep

Jeśli już wydasz pieniądze na reklamę i promocję, ważne jest, aby Twój e-sklep działał bez zarzutów. Koniecznie sprawdź, czy Twoja strona wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych. Przeprowadź test zgodności z urządzeniami mobilnymi za pomocą bezpłatnych narzędzi np. od Google. Warto też wysłać adres strony znajomym i poprosić ich, aby sprawdzili ją na swoich urządzeniach mobilnych. Ogromne znaczenie ma też czas ładowania strony – im dłużej sklep się ładuje, tym większe prawdopodobieństwo, że stracimy klienta.  Zadbaj też o to, żeby informacje o koszcie i terminie dostawy czy warunkach zwrotu były łatwo dostępne.

7. Zadbaj o obsługę klienta! 

Upewnij się, Twój telefon i e-mail są łatwe do znalezienia na Twojej stronie. Pomyśl o stworzeniu listy najczęściej zadawanych pytań (FAQ).

Zastanów się też nad zainstalowaniem chata, przez który klienci będa mogli się z Tobą kontaktować w szybki i wygodny sposób. Takim darmowym narzędziem jest np. LiveChat. Nie martw się, taki chat nie oznacza to, że musisz spędzić 24/7 przed komputerem! W większości tego typu narzędzi możesz ustawić czas swojej dostępności. Jeśli w danym momencie nie będziesz mógł porozmawiać z klientem, będzie on mógł zostawić dla Ciebie wiadomość.

To na co jeszcze czekasz? Wprowadź powyższe wskazówki w życie i patrz, jak Twoje zyski rosną.