Jakiego rodzaju treści najbardziej przyciągają i angażują użytkowników? Oczywiście chodzi tutaj o obrazy (jeśli chcesz wiedzieć dlaczego, koniecznie zajrzyj do tego artykułu) oraz treści wideo. A jaki portal społecznościowy daje możliwość publikowania zdjęć i krótkich filmików? Tutaj rzecz jasna mowa o Instagramie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możesz wykorzystać ten serwis do promowania swojego biznesu i jakie opcje oferuje, obowiązkowo przeczytaj kolejny z serii artykułów o mediach społecznościowych – tym razem zajmiemy się właśnie Instagramem!

Instagram umożliwia publikację zdjęć i krótkich filmów, a także ich edycję oraz organizację za pomocą tagów. Powstał w 2010 roku i praktycznie od samego początku swojego istnienia cieszył się wielką popularnością. Do września 2017 roku zarejestrowało się tam ponad 800 milionów użytkowników, a w 2012 roku portal został nabyty przez Facebooka.

Jak podejść do Instagrama?

Jest jedna ważna rzecz, o której musisz pamiętać będąc przedsiębiorcą – wejdź w ustawienia profilu swojego biznesu i wybierz opcję „Przełącz na profil firmowy”. Co do Ci to da? Jest kilka istotnych korzyści. Po pierwsze na koncie pojawi się przycisk umożliwiający szybki kontakt z Tobą, po drugie uzyskasz dostęp do statystyk profilu (takich jak liczba wyświetleń, najpopularniejsze posty itp.), a po trzecie zyskasz możliwość tworzenia reklamowych postów bezpośrednio w aplikacji.

Dobrze jest także pamiętać o tym, że w opisie możesz umieścić jeden aktywny link. Wielu ludzi o tym zapomina, ale taki link może zdziałać cuda! Zamieść w sekcji bio link do Twojej strony internetowej, do sklepu czy też do konkretnego produktu, który sprzedajesz. Pamiętaj, że zdjęcie główne oraz właśnie opis, to pierwsze elementy jakie widzi użytkownik po wejściu na Twój profil.

Z Instagrama możesz także udostępniać posty na innych portalach, na przykład na Facebooku (o wykorzystaniu Facebooka w biznesie przeczytasz w tym artykule).

Interesujący content to podstawa

Treści udostępniane przez Ciebie po prostu muszą być ciekawe. Unikaj wstawiania po kilka razy tych samych zdjęć. Postaw na jakość, poeksperymentuj, zobacz, co najbardziej podoba się użytkownikom. Jeśli chcesz zachęcić ich do kupienia Twojego produktu, zastanów się nad jakąś kreatywną grafiką albo nawet krótkim filmem. I koniecznie umieszczaj w opisie bezpośredni link. To na pewno pomoże potencjalnemu klientowi podjąć decyzję o kupnie!

Pamiętaj o interakcji!

Szybko odpowiadaj na komentarze – Twoja reakcja pomoże zbudować zaufanie klientów, dzięki temu możesz zwiększyć swoją rozpoznawalność, a przecież o to właśnie chodzi! Pamiętaj, aby dodawać znak „@” przed nazwą użytkownika, do którego kierujesz odpowiedź. To sprawi, że dostanie on powiadomienie i przeczyta Twoją wiadomość. W mediach społecznościowych kluczowa jest interakcja z użytkownikami.

Kolejna ważna sprawa to hashtagi. Są to znaczniki, które umieszcza się w opisie zdjęcia lub filmu, pomagające grupować zamieszczane na stronie treści i łatwiej je odnajdywać. Dzięki hashtagom możesz kreować zaangażowanie użytkowników – dobrze jest stworzyć jakieś chwytliwe hasło związane z Twoją marką. Możesz na przykład zorganizować konkurs i polecić użytkownikom biorącym w nim udział, aby oznaczali posty danym hashtagiem. Przez to treści związane z Twoją marką będą udostępniane przez nich, a tym samym obserwatorzy tych użytkowników również w pewien sposób będą mieli z nią styczność. Instagram pozwala na użycie do 30 słów poprzedzonych znakiem „#”, ale badania mówią, że optymalna liczba hashtagów to 11-15.

Instagram opiera się głównie na publikowaniu obrazu, a więc na czymś, co w najbliższym czasie raczej nie będzie traciło na znaczeniu – jesteśmy wzrokowcami. Warto więc zadbać o prowadzenie działań marketingowych na tym portalu. Wykorzystaj go, aby udostępniając ciekawe treści, zdobywać obserwatorów, a potem zainteresować ich Twoją ofertą. Buduj zaufanie wśród przyszłych klientów!

Obserwuj bloga, bo już niedługo kolejny artykuł z cyklu o social mediach w biznesie. Polub i udostępnij ten artykuł jeśli był pomocny. Pamiętaj też o pozostawieniu komentarza!