Pozostajemy w temacie mediów społecznościowych, ale tym razem zajmiemy się nieco bardziej wyspecjalizowanym portalem. LinkedIn, ponieważ to o nim mowa, jest platformą przeznaczoną do budowania relacji zawodowo-biznesowych. Prowadzisz przedsiębiorstwo? Zależy Ci na zawarciu przydatnych kontaktów? Chcesz zwiększyć swoją autentyczność i polepszyć widoczność? Zobacz, w jaki sposób LinkedIn może Ci w tym pomóc!

Czym właściwie jest LinkedIn? Portal został uruchomiony w 2003 roku i przedstawia się jako największa sieć zawodowa na świecie. Jego misją jest ułatwienie kontaktu pomiędzy specjalistami, w celu umożliwienia im zwiększenia efektywności oraz osiągnięcia sukcesu. LinkedIn liczy sobie ponad 500 milionów użytkowników z ponad 200 krajów i w ostatnich latach staje się coraz popularniejszy w Polsce.

Strona firmowa

Podobnie jak Facebook i Instagram, LinkedIn umożliwia założenie specjalnego profilu dla Twojego biznesu. Dzięki niemu zyskasz dostęp do narzędzi pozwalających na analizowanie konta, będziesz mógł dodawać oferty pracy, a Twój biznes stanie się widoczniejszy w sieci, co zdecydowanie może przysporzyć Ci wielu nowych klientów.

Gdy posiadasz już swój profil na LinkedIn, z menu „Praca” wybierz opcję „Stwórz stronę firmową”. Następnie wyświetli się okno, w którym zostaniesz poproszony o podanie nazwy firmy oraz jej adresu URL. Nie będziesz mógł potem dowolnie zmienić tych danych, więc przemyśl je dobrze.

W dalszej kolejności będziesz musiał uzupełnić jeszcze dane o swoim przedsiębiorstwie, na przykład krótki opis firmy, dane niezbędne do kontaktu, adres strony internetowej i informacje takie jak wielkość czy branża, w której działa Twoje przedsiębiorstwo. Pamiętaj również o profesjonalnych grafikach, czyli o logo firmy oraz zdjęcie, które pojawi się w tle.

Po założeniu strony firmowej zyskasz jeszcze jedną interesującą opcję – stworzenie strony marki (możesz utworzyć do 10 takich stron powiązanych z firmowym profilem). W tym celu z menu „Narzędzia administracyjne” wybierz opcję „Stwórz stronę marki”. Do czego może się ona przydać? Jest to świetne rozwiązanie jeśli chcesz szczegółowo przedstawić swoją ofertę, konkretny dział firmy czy też jakąś ciekawą inicjatywę.

Jak prowadzić stronę firmową?

Po pierwsze daj znać na innych swoich profilach w mediach społecznościowych, stronie internetowej czy newsletterze, że posiadasz profil na LinkedIn. Zachęcaj do obserwowania go, na przykład przez dodanie przycisku umożliwiającego obserwowanie profilu Twojej firmy.

Co najlepiej dodawać na profil i jak komunikować się z obserwatorami? Pokazuj jak działa firma, opowiedz coś więcej o ofercie. Chwal się osiągnięciami, powiadamiaj o planowanych działaniach, dodawaj wideo. Dobrze jest również pokazać, że wiesz co dzieje się w branży. Użytkowników interesują tego typu informacje, a Ty dowiedziesz, że jesteś na bieżąco.

Pamiętaj też o tym, aby wykorzystywać profil na LinkedIn do zwiększania ruchu na stronie internetowej Twojej firmy. Dodawaj odpowiednie linki do wpisów, które publikujesz na portalu.

Dlaczego warto korzystać z LinkedIn?

Wielką zaletą portalu jest znaczne ułatwienie nawiązywania kontaktów biznesowych. Namiary na rozmaite firmy oraz osoby z branży są praktycznie na wyciągnięcie ręki! Dodatkowo, jeśli  posiadasz w swoich kontaktach decyzyjne osoby, automatycznie stajesz się bardziej wiarygodny i wzbudzasz większe zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych.

Podczas zakładania profilu jesteś proszony o podanie szczegółowych danych dotyczących Twojego biznesu. Przedstaw, to co robisz i oferujesz w atrakcyjny sposób, pokaż się z jak najlepszej strony. Jest spora szansa na to, że zachęcisz tym do współpracy i korzystania z proponowanej przez Ciebie oferty.

Twoja firma posiada już profil na LinkedIn? A może nie korzystałeś do tej pory z tego portalu? Napisz w komentarzu! Polub i udostępnij ten wpis jeśli był przydatny!

Śledź też bloga, bo już niedługo kolejny wpis z serii „Po co Ci social media w biznesie?”.