Nie ma co dyskutować na temat tego, że media społecznościowe świetnie sprawdzają się w promowaniu biznesu – to jest oczywiste. Do tej pory omówiliśmy już najpopularniejsze serwisy, czyli Facebooka, Instagrama oraz LinkedIna. Teraz przyszedł czas na Twittera – portal, który dobrze wykorzystany, również może przynieść Ci wiele korzyści i stać się znaczącym elementem marketingu internetowego. Co w takim razie zrobić? Czym wyróżnia się Twitter? Jak z niego korzystać? Czytaj artykuł dalej, aby się tego dowiedzieć!

Twitter to portal, który służy do publikowania krótkich wiadomości tekstowych (obecnie jest to 280 znaków), czyli tak zwanych tweetów. Powstał w 2006 roku, szybko zyskał popularność i do tej pory udało mu się zgromadzić ponad 300 milionów aktywnych użytkowników z całego świata.

Dlaczego warto postawić na Twittera?

Często zwraca się uwagę na to, że Twitter jest medium generującym ruch wysokiej jakości. Co to dla Ciebie oznacza? Otóż dzięki Twitterowi jesteś w stanie szybciej dotrzeć do użytkowników, których faktycznie interesuje Twoja branża. Jeżeli ktoś wchodzi na prowadzony przez Ciebie profil i zaczyna go obserwować, to najpewniej wie, dlaczego to robi i nie pojawił się na nim przypadkowo.

Z uwagi na limit znaków, posty publikowane na tablicy muszą być bardzo konkretne i nasycone treścią. Dzięki temu panuje na niej porządek, a użytkownicy mogą się skupić na istocie wiadomości. Możemy śledzić to, co faktycznie nas interesuje, zamiast przekopywać się przez górę nieinteresujących nas treści.

Przyciągnij użytkowników!

Pamiętaj o tym, że powinieneś mieć spójny wizerunek we wszystkich mediach społecznościowych, z których korzystasz. Taka sama nazwa użytkownika, to samo logo, szata graficzna i wzajemne promowanie swoich kanałów komunikacji – dzięki takiej spójności dużo prościej będzie Cię znaleźć w internecie. Twitter pozwala na publikowanie krótkich wiadomości, więc dobrze jest od czasu do czasu wykorzystać go do przekierowania ruchu na Twoją stronę lub profil na innym portalu społecznościowym. Staraj się nie umieszczać w postach długich linków, pamiętaj, że w internecie istnieją narzędzia pozwalające je skrócić.

Używaj hashtagów, aby oznaczać temat publikowanej wiadomości, to pomoże zainteresowanym użytkownikom odnaleźć Twoje treści. Korzystanie z odpowiednich hashtagów jest kluczem do wygenerowania sporego ruchu na profilu! Dobrze jest też z nimi nie przesadzać – mówi się, że optymalną liczbą są dwa hashtagi na post.

Publikuj regularnie i wchodź w interakcje z użytkownikami, reakcje na pewno zrobią pozytywne wrażenie. Pytaj o opinie, zachęcaj do dyskusji, przeprowadzaj sondy,  pokazuj swoje zainteresowanie i odpowiadaj na pytania. Tym samym zwiększysz zaangażowanie użytkowników. Jeśli znajdziesz coś interesującego na innym profilu, nie wahaj się, aby to udostępnić. W ten sposób podzielisz się ze swoimi obserwatorami ciekawą treścią i zapunktujesz u autora posta.

Poza tym dołączaj do list tematycznych i pamiętaj o tym, aby zaobserwować profile z branży, które Cię interesują. Jest duża szansa na to, że oni również zaczną Cię obserwować.

Ciekawy content – coś o czym nie możesz zapomnieć!

Postaw na wysoką jakość. Publikuj przydatne treści i daj użytkownikom dobry powód do tego, aby odwiedzali właśnie prowadzony przez Ciebie profil. Liczba znaków jest ograniczona, ale pamiętaj o tym, że bez problemu możesz publikować obrazy oraz krótkie filmy, które z reguły zapewniają większe zaangażowanie. Dzięki temu urozmaicisz treści i sprawisz, że staną się one bardziej zauważalne.

Trzymaj rękę na pulsie – masz do dyspozycji narzędzie analityczne, czyli Twitter Analytics. Za jego pomocą sprawdzisz między innymi, jaka jest struktura obserwujących Cię użytkowników i zobaczysz, co powodowało większe, a co mniejsze zainteresowanie Twoim profilem. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej dopasować treści do tego, co chcą oglądać ludzie.

Komentuj, polub i udostępnij ten post, jeśli Ci się spodobał! Śledź bloga, aby nie przegapić kolejnego artykułu o social mediach w biznesie!