Nawet pomimo faktu, że druga połowa roku, na pierwszy rzut oka, nie jest aż tak bogata w ważne dni jak pierwsza, to także w tym czasie bez problemu znajdziemy kilka okazji do tego, aby powiększyć swoją sprzedaż. Pierwsze sześć miesięcy to czas, w którym swoje święta mają praktycznie wszyscy członkowie rodziny. Dni takie jak Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka zdarzają się właściwie w każdym miesiącu pierwszego półrocza (artykuł dotyczący kalendarza świąt od stycznia do czerwca znajdziesz pod tym adresem). Drugie półrocze opiera się natomiast na najbardziej dochodowym miesiącu w roku, czyli grudniu. Co jednak z pozostałymi miesiącami? Zobacz, na co warto zwrócić uwagę i zaplanuj ten czas już teraz!

W lipcu i sierpniu na próżno szukać powszechnie znanego święta, w którym ludzie chętnie obdarowują się prezentami. Nie oznacza to jednak, że nie ma w tych miesiącach absolutnie żadnych okazji, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie oraz zyskać nowych klientów. Przecież są wakacje! Tutaj dobrym pomysłem może okazać się nawiązanie współpracy z firmą, która zajmuje się organizacją i sprzedażą wycieczek. Możecie nawzajem się reklamować oraz łączyć ze sobą swoje oferty. Jeśli zajmujesz się sprzedażą kosmetyków, nawiąż współpracę z firmą organizującą wyjazdy do SPA. Co dwie głowy, to nie jedna!

Wrzesień z kolei kojarzy się przede wszystkim z rozpoczęciem roku szkolnego. I chociaż pierwszy dzień tego miesiąca trudno nazwać świętem (zwłaszcza przez tych, którzy muszą wtedy wrócić do swoich obowiązków), to jednak dobrze jest zwrócić uwagę na swoją ofertę w kontekście powrotu do szkoły. Połącz sprzedawane przez siebie produkty w odpowiednie zestawy. Możliwość nabycia kilku artykułów za jednym razem, a co za tym idzie wygoda, może być dla klienta sporo warta. Październik to czas, gdy studenci zaczynają rok akademicki. Warto więc zorganizować promocje oraz akcje marketingowe właśnie pod tym kątem.

W ostatniej części listopada odbywa się święto wyprzedaży, czyli Black Friday. Zarówno dla kupujących, jak i dla tych, którzy zajmują się sprzedażą. Bardzo ważne jest to, aby poinformować swoich klientów o planowanej na Czarny Piątek akcji. Z roku na rok zainteresowanie tym dniem w Polsce jest coraz większe, więc warto jest dobrze spożytkować  ten czas, aby podnieść swoją sprzedaż i znacznie zwiększyć obroty. Dobrze przygotowana i poprowadzona kampania pozwoli na pokonanie konkurentów nawet bez zmniejszania cen. Więcej o Czarnym Piątku, a także o sposobach na wykorzystanie jego możliwości przeczytasz w tym artykule.

Grudzień to oczywiście czas świąt Bożego Narodzenia, a więc i kupowania prezentów. Całej góry prezentów! Dobrze w tym czasie postawić na emocje i ocieplanie swojego wizerunku – w tym celu dobrze jest nagrać świąteczne wideo. Problem jednak polega na tym, że często w okolicach grudnia znalezienie śniegu graniczy z cudem. Korzystaj więc z niego wtedy, kiedy jest! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawczasu nagrać odpowiedni materiał i mieć go już w pełnej gotowości na koniec grudnia. Jesteś ciekawy co jeszcze możesz zrobić, aby poprawić sprzedaż w grudniu? Zajrzyj do tego artykułu.

Pamiętaj także o tym, że ludzie obchodzą urodziny przez cały rok. Wielu z nas ma w ciągu roku co najmniej kilka okazji do tego, aby kupić komuś prezent. Warto więc stale mieć w ofercie prezenty i przypominać potencjalnym klientom o tym, że znajdą u nas podarunek na każdą okazję. Nagrywaj poradniki i unboxingi, dzięki którym ludzie będą mieli szanse przekonać się do sprzedawanych przez Ciebie produktów.

Artykuł był przydatny? Masz już jakieś ciekawe pomysły na poprowadzenie kampanii? Skomentuj, polub, udostępnij znajomym! Sprawdź też nasz newsletter!