Jeśli już przygotowałeś się w 100% do transmisji na żywo (pisaliśmy jak to zrobić tutaj ) to czas ją przeprowadzić! W tym artykule przeczytasz jak powinien wyglądać live i o czym nie możesz zapomnieć prowadząc transmisję!

Od czego zacząć live’a? Od przywitania!

1. Przywitaj się z Twoimi widzami.
2. Upewnij się, że wszyscy dobrze Cię widzą. Jak? Po prostu o to zapytaj! Przy okazji przełamiesz pierwsze lody.
3. Zachęć użytkowników do kontaktu. Sprawdzą się kontrowersyjne tematy, które wywołają reakcje.
4. Daj konkretną wartość swoim widzom. Powiedz im, dlaczego nadajesz tego live’a i czemu muszą obejrzeć go do końca. Użytkownicy muszą czuć, że dostaną od Ciebie jakąś wartość. Możesz podzielić się wiedzą albo pokazać coś fajnego.
5. Obserwuj komentarze i reakcje widzów. Jeśli pojawi się ktoś znajomy, przywitaj się z nim – poczuje się wartościowy.
6. Odpowiadaj na pytania, które pojawiają się w trakcie transmisji.
7. Podpuść widzów do udostępniania, ale niech nie będzie to żebro udostępnianie. Lepiej powiedz, o czym będzie za chwile – musisz dać ponownie konkretną wartość. Powtórz jeszcze raz o czym będziesz mówił, zdradź już jakieś informacje. Następnie zachęć do udostępnienia. Jak to zrobić nienachalnie? Powiedz: jeśli uważasz, że może to być wartościowe dla Twoich znajomych, koniecznie udostępnij to video na swoim profilu! I gotowe 🙂

Jak utrzymać widzów? Rozwiń temat!

1. Zachęcaj ludzi do komentowania i zadawania pytań. Obserwuj ich reakcje i odnoś się do nich w trakcie transmisji.
2. Angażuj swoich widzów w dialog z Tobą.
3. Nie sprzedawaj na siłę i nie na pierwszym video na żywo! To tylko zniechęci użytkowników do oglądania Twoich kolejnych transmisji. Jeśli prowadzisz już kolejną transmisję i masz już swoich stałych widzów, czas sprzedawać. Pokaż miejsce, gdzie klient może zakupić Twoje produkty, przedstaw swój sklep online (jeśli taki posiadasz), a nawet opowiedz o procesie sprzedaży i przejdź go razem z klientem.
4. Rozbudź chęć posiadania Twoich produktów. Powiedz o możliwościach i atutach, ale nie zapominaj o wadach – będziesz wtedy wiarygodny w oczach widzów.
5. Spytaj ludzi, co jeszcze chcą wiedzieć o Twoim produkcie czy ogólnie o temacie live’a. Jeśli nie jesteś w stanie udzielić tych informacji od razu, temat na kolejną transmisję na żywo gotowy! Dobrze się jednak przygotuj!

Czas kończyć – jak się pożegna?

1. Zachęć ich do oglądania kolejnego live’a. Jak masz YT, FB, lub blog skieruj ich tam
2. Przedstaw konkretną wartość – o czym będziesz mówił w kolejnym video?
3. Podziękuj widzom, że byli z Tobą.
4. Wyróżnij użytkowników, którzy najmocniej się udzielali – poczują się wartościowi. To zwiększy szansę, że pojawią się na Twoim kolejnym live, a może nawet zaproszą swoich znajomych?
5. Pożegnaj się. Nie zapomnij zachęcić ich do obecności na kolejnej transmisji na żywo!

Transmisja skończona. To co teraz?

Koniecznie obejrzyj Twoją transmisję! Zobaczysz wtedy, nad czym jeszcze musisz popracować. Przeanalizuj także komentarze i reakcje użytkowników. W którym momencie angażowali się najchętniej, a kiedy nie robili tego w ogóle? Wyciągnij wnioski i na ich podstawie przygotuj się do kolejnej transmisji.
Z każdą kolejną transmisją na żywo będzie Ci coraz łatwiej. A kiedy już video zawładnie Facebookiem na dobre… Ty będziesz mistrzem transmisji live!