Za miesiąc o tej porze znajdziemy się w samym środku sezonu komunijnego. Już w maju cała rzesza ubranych na biało trzecioklasistów jak co roku przystąpi do Pierwszej Komunii. Dla rodziców dzieci oznacza to konieczność zorganizowania większej lub mniejszej uroczystości, zaproszeni goście będą natomiast szukać odpowiednich prezentów na tę okazję. Czasu jest już naprawdę niewiele, więc jeśli jeszcze do tej pory nie przygotowałeś kampanii marketingowej nakierowanej na te majowe uroczystości, to musisz zabrać się za to jak najprędzej!

Uroczystość sporego kalibru

Czasy, w których komunia była jedynie niewielkim, kameralnym przyjęciem w domowym zaciszu, minęły już bardzo dawno. Obecnie w wielu przypadkach do organizacji uroczystości angażuje się restauracje lub czasem hotele. I uwaga – przyjęcie, które ma odbyć się w 2020 roku, najlepiej byłoby zaplanować właśnie teraz. Dlaczego? Okazuje się, że „rezerwacja na przyszły rok” w sprawdzonym lokalu to coś bardziej mitycznego, niż początkowo mogłoby się wydawać.

Jeśli jesteś początkującym restauratorem i prowadzisz mały lokal, przede wszystkim zastanów się nad tym, co jest istotne dla rodziców, którzy planują komunię swojego dziecka. Najważniejsze, abyś dał się im znaleźć! Pamiętaj o tym, aby nie zaczynać tego typu działań reklamowych dopiero, gdy nadchodzi maj. Nigdy nie wiadomo, w którym momencie roku potencjalni klienci zabiorą się za szukanie odpowiedniego lokalu. Podkreślaj na swojej stronie i w materiałach reklamowych, że organizujesz przyjęcia komunijne. Najlepiej gdybyś przygotował gotową ofertę i zaproponował menu oraz wystrój sali. Podkreślaj też atuty miejsca i pokaż korzyści. Ogródek? Lokalizacja niedaleko kościoła? To wszystko ma znaczenie!

Pora na kupowanie drogich prezentów

Druga sprawa to upominki, które z roku na rok są coraz bardziej wymyślne. Popularne dawniej rowery i zegarki teraz raczej odchodzą w zapomnienie. Jeśli chodzi o obecne trendy – zdecydowanie króluje elektronika. Od drobnych, mobilnych urządzeń, aż po laptopy, konsole i drony. Jednak cokolwiek sprzedajesz, ważne abyś pamiętał o kilku sprawach. Co musisz zrobić, żeby ludzie robili zakupy z okazji komunii właśnie w Twoim sklepie?

Po pierwsze nie czekaj z zamieszczaniem reklam do ostatniej chwili. Im wcześniej zaczniesz, tym więcej zainteresowanych ma szansę zapoznać się z proponowaną przez Ciebie ofertą. Podkreślaj, że masz w swoim sklepie produkty idealnie pasujące do tej okazji.

Podziel produkty na te dedykowane dla dziewczynek i dla chłopców, wprowadź także przedziały cenowe, aby klienci łatwiej mogli znaleźć to, czego szukają.

Dobrze sprawdzają się też poradniki i rankingi dotyczące tego, co jest teraz na topie i co ludzie chętnie kupują jako komunijne prezenty. Stwórz dedykowany wpis na blogu albo specjalny film, w którym opowiesz o wybranych produktach nadających się na upominki. Koniecznie pamiętaj o tym, aby albo w tekście, albo w opisie filmu zamieścić linki do konkretnych przedmiotów. Potencjalni klienci nie zawsze wiedzą, czego dokładnie szukają, a kiedy kompleksowo i profesjonalnie przedstawisz im swoją ofertę i maksymalnie ułatwisz podjęcie decyzji, to będą bardziej skłonni kupić coś od Ciebie. Nawet za trochę wyższą cenę niż u konkurencji.

Przygotowałeś się już do sezonu komunijnego czy nadal zbierasz pomysły? A może artykuł trochę Cię zainspirował? Zostaw komentarz, polub go i podziel się ze znajomymi!