Wstajesz, odsłaniasz rolety i pierwsze, co widzisz za oknem, to billboard reklamujący nową kiełbasę bez glutenu i konserwantów. Wychodzisz do pracy, w drodze do samochodu lub na przystanek mijasz witryny sklepów, na przejściu dla pieszych znów pani rozdaje ulotki. Stoisz na przystanku, na której wisi nowa reklama Lidla. Wsiadasz do tramwaju obklejonego reklamą nowej szkoły dla dorosłych i odpalasz Facebooka – to dopiero natłok informacji! Wsiadasz do samochodu, odpalasz radio i od razu wita Cię radosna pani aptekarka, reklamująca najnowszy suplement diety. Po drodze samochodem lub tramwajem mijasz kilkadziesiąt billboardów i witryn sklepowych. I tak codziennie!

Mimo, że reklamy są często ignorowane przez nas mózg i coraz rzadziej zwracamy na nie uwagę, ich twórcy nadal walczą o nasze spojrzenia. Po co, skoro i tak ich nie widzimy? Pomyśl, przecież to nie ma sensu!
Żartowałem. Oczywiście, że ma.

Jakie reklamy do nas trafiają?

Może wydaje Ci się, że nie zwracasz uwagi na reklamy. Ale wyobraź sobie trochę inną sytuację… w drodze do pracy oblewasz się kawą z termokubka. No nie, to Twoje ulubione spodnie! W międzyczasie kątem oka zauważasz reklamę proszku do prania i hasło reklamowe Usuwa wszystkie plamy z Twoich ulubionych ubrań! To odpowiedź na Twój obecny problem! Kiedy po południu staniesz w markecie przez półką z dziesiątkami proszków do prania, wybierzesz ten, którego reklamę widziałeś dzisiaj rano.

przetwarzanie informacji

Smutna prawda jest taka, że czasem jesteś też po drugiej stronie i to Ty próbujesz przyciągnąć uwagę do swojej marki czy produktu. Jak to zrobić, żeby klient Cię zauważył w natłoku informacji?

Pokaż klientowi rozwiązanie jego problemu

Reklamę proszku do prania zauważyłeś i zapamiętałeś, bo rozwiązywała Twój obecny problem. Była skuteczna, bo w końcu kupiłeś ten proszek. Pamiętaj o tym, kiedy zlecasz lub sam tworzysz reklamy. Nie ważne przez jaki kanał je udostępniasz – czy jest to reklama internetowa, czy tradycyjna ulotka. Skuteczna reklama to taka, która pokazuje rozwiązanie problemu w prosty i czytelny sposób.

Co to znaczy prosto i czytelnie?

Po prostu użyj grafik! Dlaczego? Pokaże Ci przykład:

znak

Przeczytasz tekst przy prędkości samochodu 100 km/h? Raczej nie. Za to znak rozszyfrujesz w ułamek sekundy.
I dlatego grafiką łatwiej trafisz do swoich klientów, niż tekstem. Po pierwsze, dobra grafika przyciągnie wzrok i zainteresowanie potencjalnego klienta. Po drugie, jeśli pokażesz mu rozwiązanie jego problemu, łatwiej zapamięta Twoją markę. Pamiętaj jednak o spójności wizualnej swoich grafik. Określ kolory, kształty i styl Twojej marki, a potem twardo się go trzymaj! Dlaczego to takie ważne? O tym już wkrótce przeczytasz na naszym blogu.

O tym, dlaczego łatwiej dociera do nas obraz niż tekst, przeczytaj tutaj.