Masz zainstalowaną aplikację TikTok? Jeśli tak, to należysz do ogromnego grona 700 milionów osób, które pobrały ją tylko w 2019 roku! Skąd się wziął jej fenomen? W jakim tempie rośnie grono jej użytkowników? I co będzie dalej z TikTokiem...?

TikTok to start-up wart więcej niż Uber. O takich truizmach, że to platforma, która podbija serca, już chyba nawet nie warto wspominać. To fakt, za którym idą konkretne dane. Ostatnie statystyki jednak zaskoczyły absolutnie wszystkich. O ile większość specjalistów od marketingu spodziewała się, że prędzej czy później to nastąpi, chyba nikt nie przypuszczał, że stanie się to tak szybko. TikTok pokonał Facebooka.

TikTok – 2019 rok pełen sukcesów

O fenomenie dawnego Musical.ly pisaliśmy już na naszym blogu. Jeśli chcesz wiedzieć, skąd wziął się fenomen ten aplikacji, kto znajduje się w gronie jej użytkowników i jaki potencjał reklamowy posiada, koniecznie przeczytaj ten artykuł. A jeśli jesteś zwolennikiem oglądania i słuchania, to mamy też nagraną serię filmików, w których nasza agencyjna specjalistka od Social Media opowiada o tym, czy warto TikToka mieć, co tam umieszczać i jak go wykorzystać. O tutaj:

A skoro jesteś już po lekturze artykułu wprowadzającego w świat aplikacji TikTok, to możemy powiedzieć sobie o jednej sensacyjnej statystyce. 2019 rok z pewnością należał właśnie do dawnego Musical.ly, ponieważ okazał się rokiem, w którym TikTok pokonał Facebooka pod względem liczby pobrań.

Fenomen ten stał się możliwy głównie dzięki wejściu na rynek pokolenia Z – osób urodzonych po 2000 roku, a także celebrytów, chętnie tworzących tam swoje profile. W 2019 aplikacja zajęła drugie miejsce pod względem liczby pobrań, ustępując jedynie WhatsApp, a pokonując, kolejno Facebooka, Messengera i Instagrama. Rok wcześniej uplasowała się w takim samym rankingu na czwartej pozycji.

Co będzie dalej z TikTokiem?

O ile pozostałe wysoko ulokowane aplikacje notują średni przyrost kilka lub kilkanaście procent w skali roku, o tyle TikTok rośnie jak na drożdżach. Przez 3 ostatnie miesiące 2019 roku został pobrany 220 milionów razy, co jest wynikiem o 24% wyższym w stosunku do wcześniejszych trzech miesięcy. W ciągu całego 2019 roku liczba jego użytkowników zwiększyła się o 700 milionów!

W 2018 roku TikTok nie znalazł się nawet w 15 TOP aplikacji. Co ciekawe, ranking najpopularniejszych nie-gier sklepów Google i Apple, opublikowany w kwietniu 2019 roku pokazywał, że Facebook trzyma się mocno w roli lidera, za nim są YouTube i WhatsApp. TikTok zajmował w tamtym rankingu 9 pozycję z liczbą użytkowników “zaledwie” 500 milionów. A w ciągu roku ostatniego liczba ta zdążyła się podwoić…

Mając na uwadze powyższe statystyki zastanawiamy się, czy piosenka Cleo miała pomóc w promowaniu TikToka, czy na odwrót… A Ty co uważasz? Masz TikToka? Czy uważasz, że warto używać go do działań marketingowych? Daj znać w komentarzu lub napisz do nas na Facebooku i podziel się artykułem z przyjaciółmi!

 

Konrad Orzechowski

Wódz Szybkie Pióro