Nowe technologie to coś, co zdecydowanie powinniśmy mieć na uwadze. Nawet jeśli obecnie VR i AR wymagają jeszcze dopracowania i czasem mogą okazać się zbyt drogie, to technika rozwija się w takim tempie, że być może już niebawem staną się one powszechnymi opcjami reklamy. A wtedy dobrze byłoby nie pozostać w tyle!

VR i AR z całą pewnością mogą doprowadzić do zmiany postrzegania przez konsumentów sposobów na prezentowanie im produktów. Znane międzynarodowe marki już od kilku lat posługują się takimi rozwiązaniami i wykorzystują potencjał technologii. Warto więc zapoznać się z możliwościami jakie nam oferuje i być może już dziś lub w niedalekiej przyszłości wprowadzić takie rozwiązania do swojego biznesu!

Virtual Reality (VR)

Rzeczywistość wirtualna jest określeniem na technologie, które generują w całości sztuczne otoczenie. Użytkownik może eksplorować i wchodzić w interakcję z symulowanym środowiskiem 3D za pomocą specjalnych urządzeń – począwszy od kartonowych okularów, w których należy umieścić smartfona, aż po hełmy wirtualnej rzeczywistości posiadające osobny ekran dla każdego oka. VR może obejmować nie tylko wrażenia wzrokowe, ale także dźwięki, zapachy, a nawet wrażenia dotykowe.

Augmented Reality (AR)

Rzeczywistość rozszerzona łączy świat rzeczywisty z elementami wirtualnymi. Jest to pewnego rodzaju nakładka na otaczający nas świat – użytkownik dostaje po prostu dodatkowe informacje. Najczęściej w postaci generowanej w czasie rzeczywistym grafiki 3D (przykładem może być chociażby Pokémon GO).

W jaki sposób wykorzystywać VR i AR w działaniach marketingowych?

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość otwiera przed marketingowcami zupełnie nowe możliwości. Pozwala na zaprezentowanie przedsiębiorstwa i jego produktów w całkiem inny sposób niż dotychczas. Oto kilka przykładów wykorzystania VR i AR przez firmy w ich działaniach marketingowych.

LEGO to przedsiębiorstwo, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Jednak warto w tym miejscu wspomnieć, że firma ta już od dawna korzysta z rozszerzonej rzeczywistości – znanym projektem jest Digital Box. Krótko mówiąc jest to ekran znajdujący się w sklepie, do którego wystarczy podejść z wybranym zestawem, aby podpatrzyć, jak będzie się prezentował po ułożeniu.

Innym przykładem wykorzystania AR jest rozwiązanie zaproponowane przez IKEA. Firma umożliwiła swoim klientom wirtualne umieszczenie mebla w mieszkaniu, aby ci mogli przekonać się przed zakupem, jak będzie się tam prezentował.

Volvo w jednej ze swoich kampanii postawił natomiast na VR. Firma umożliwiła wirtualną przejażdżkę najnowszym wówczas modelem swojego samochodu – a to wszystko za sprawą specjalnego 360˚ filmiku i gogli Google Cardboard. Takie wideo pozwala użytkownikowi na oglądanie środowiska z różnych perspektyw. Wystarczy spojrzeć w wybranym kierunku, aby zobaczyć co właśnie dzieje się w filmie z tamtej strony.

Dlaczego dobrze jest pomyśleć o wdrożeniu nowych rozwiązań?

Przede wszystkim VR i AR są interesujące dla użytkowników. Działania marketingowe związane z nimi łatwiej mogą stać się viralowe i pozostać zapamiętane na długo, ponieważ niosą za sobą niecodzienne doświadczenia, pozwalają na lepsze poznanie produktu czy marki, ułatwiają podjęcie bardziej świadomej decyzji i bardziej angażują potencjalnych klientów.

Słyszałeś o jakichś ciekawych działaniach marketingowych związanych z wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistością? Korzystałeś z interesujących rozwiązań udostępnionych przez inną firmę?  Może masz jakiś pomysł na to, aby wprowadzić VR lub AR do swojego biznesu? Daj znać w komentarzu! A jeśli podobał Ci się artykuł to polub go i udostępnij znajomym!