Warto zajmować się marketingiem. Można wtedy uczestniczyć w takich spotkaniach, jak to, które miało miejsce 4 września na akademii biznesu ASBIRO Kraków. Szaman Marketingu – Bartosz Langa wraz z Moniką Kołodziejczyk prowadzili wykłady o tym, jak powinno się robić marketingi w 2019 roku żeby uzyskać wzrost sprzedaży. A jako że co dwie głowy to nie jedna, to młodzi przedsiębiorcy wyszli z wykładu z potężną dawką wiedzy i nowych kontaktów. Strategia komunikacji i narzędzia Google już dla nikogo nie będą tajemnicą.

4 września krakowska Barka przy podgórskiej stała się miejscem spotkania zarówno młodych przedsiębiorców, którzy dopiero co rozpoczynają swoją drogę do sukcesu, jak i doświadczonych wyjadaczy, obracających dużymi pieniędzmi. Dla wszystkich jednak jasne jest jedno – żeby być najlepszym trzeba się ciągle edukować. Kto stoi w miejscu, ten się cofa, dlatego tego dnia rządziła wiedza. Doświadczeni wykładowcy opowiadali o sposobach na wzrost sprzedaży, których sami używają w praktyce.

Dwoje prelegentów i dwa sposoby na wzrost sprzedaży

Główny cel działań marketingowych jest prosty – wzrost sprzedaży. Pierwszy z prelegentów, Bartosz Langa, przekonywał, że aby ten cel osiągnąć, potrzebne jest solidne zbudowanie świadomości marki w umysłach odbiorców od podstaw. Głównym narzędziem do tego jest strategia komunikacji. Odpowiednie zaplanowanie biznesu od samego początku sprawi, że potencjalni klienci zobaczą coś więcej, niż ludzi sprzedających produkty. Zobaczą markę, która ma zasady i kieruje się nimi. A polubienie marki to pierwszy krok do procesu zakupowego.

Strategia komunikacji, czyli Wielka Księga Szamana

Dobrze zaprojektowana strategia komunikacji składa się z wielu elementów. Podczas krakowskiego wykładu Szaman Marketingu przekonywał, że należy wyznaczyć sobie cel i zaplanować do niego drogę. Na początku ustalamy, kim jesteśmy, a potem, za pomocą kolejnych narzędzi i analiz, dochodzimy coraz dalej, w kierunku minimalizowania kosztów i wzrostu sprzedaży.

Strategia na narzędzia Google

Druga z prelegentek, Monika Kołodziejczyk, opowiadała z kolei o wielkiej mocy narzędzi Google. Dzięki niej studenci ASBIRO mogli dowiedzieć się, jak używać Google Ads w symbiozie z Google Analytics. Celem takiego połączenia jest uniknięcie „przepalania” budżetu, nauka analizy i posiadania pod kontrolą efektywnych i mierzalnych wydatków na reklamę.

Więcej o narzędziach Google i innych technologiach, pomagających w prowadzeniu biznesu, możesz przeczytać na stronie Think Digital:

ASBIRO nie po raz pierwszy

Akademia ASBIRO, oprócz tego że jej kadra wykładowców składa się z doświadczonych, znakomitych specjalistów w swoich dziedzinach, stawia na integrację i wymianę doświadczeń. Dlatego po części wykładowej miał miejsce typowy dla klubu Networking. Młodzi przedsiębiorcy mieli okazję złapać nowe kontakty, przy piwie porozmawiać o biznesie i własnych sposobach na wzrost sprzedaży.

Szaman Marketingu uczy regularnie

A jeśli komuś po wykładzie mało było jeszcze wiedzy i chciałby się dowiedzieć więcej o strategii komunikacji, Bartosz Langa zaprosił wszystkich do odwiedzenia kanału na YouTube firmy balanGO.pl. Regularnie pojawiają się tam live’y, na których najbardziej zasłużone osoby w polskim marketingu i biznesie dzielą się doświadczeniami ze swoich dziedzin i uczą, jak na różne sposoby zwiększać skuteczność działań firmy.

Zainteresowany?

Zajrzyj na kanał YouTube Szamana i sprawdź, co możesz wprowadzić do działań swojej firmy:

Kanał Szamana

A jeśli chcesz poznać jeszcze jeden ważny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki, zapoznaj się z artykułem o Audio Brandingu. Wiesz, jak brzmią marki? Przeczytaj!

Audio Branding, czyli usłyszeć markę