Chcesz znaleźć nowych klientów na Facebooku, ale nie wydać przy tym majątku na kampanie reklamową? Dobrze trafiłeś! My wiemy, jak możesz wypromować Twoją markę lub produkt bez dużego budżetu! Wykorzystaj video

Według wszelkich raportów i przewidywań na rok 2017 jest ono najgorętszym trendem marketingowym. Dlaczego? Video to najpopularniejsza forma treści w internecie.
 

Co na to Facebooku?

Facebook nie pozostaje obojętny wobec marketingowych trendów i poszedł jeszcze dalej. Już od dłuższego czasu możliwe są transmisje na żywo za pomocą urządzeń mobilnych – smartfonów czy tabletów. Od niedawna możesz też przeprowadzić live’a z komputera przy pomocy kamery zewnętrznej. Jak na razie potrzebne jest do tego specjalne oprogramowanie (http://bit.ly/TransmisjaLiveFacebook – tu znajdziesz listą programów oraz instrukcją, jak rozpocząć live z poziomu komputera). Jednak Facebook już zapowiedział, że wprowadzi możliwość transmisji na żywo bezpośrednio z portalu. Kiedy? Damy znać, jak tylko się dowiemy!

 

Dlaczego warto prowadzić transmisje na żywo?

Jak już pewnie nie raz słyszałeś, Facebook ma specjalny algorytm, na podstawie którego dobiera treści wyświetlane na Twojej tablicy. Treści video, szczególnie te, które generują pozytywne interakcje, zdobywają większe zasięgi organiczne. Oznacza to, że Twoje video dotrze do większej liczby użytkowników, niż np. zdjęcie. W przypadku transmisji na żywo Twoi fani otrzymają powiadomienie jak tylko ją zaczniesz! Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby osób niż poprzez zwykły post ze zdjęciem. Ponadto Twój live po zakończonej transmisji zapisuje się na Twoim fanpage’u – użytkownicy będą go mogli zobaczyć jeszcze raz w dowolnym momencie.

 

Od czego zacząć transmisję live?

  • przygotuj sprzęt – niezbędny będzie Ci oczywiście smartfon bądź tablet. Przyda się też mikrofon lub mikrofony – dźwięk będzie o wiele lepszy,
  • zadbaj o swoje otoczenie – upewnij się, że w koło Ciebie jest ładnie i przyjemnie. Jeśli sprzedajesz swoje produkty, warto je przemycić jako element scenografii, ale nie nachalnie,
  • ustaw kadr – upewnij się, że w kadrze znajduje się tylko to, co powinno i nie zasłaniasz niczego ważnego,
  • sprawdź połączenie z internetem – przerwana transmisja live może wkurzyć uczestników
  • ustaw światło, żeby dobrze było Cię widać w kamerze
  • zadbaj o twarz – przetrzyj ją chusteczką lub nawet przypudruj (Panowie – na pewno znajdziecie potrzebne rzeczy w kosmetyczkach swoich kobiet 😉 – nawet delikatnie spocona twarz będzie się świecić w kamerze
  • zrób nagranie wstępne – upewnij się, że obraz, dźwięk itd. na pewno działają

 

Kiedy jesteś w 100% pewien, że możesz odhaczyć wszystkie powyższe punkty, czas przeprowadzić transmisję na żywo! Jak powinien wyglądać live i o czym nie możesz zapomnieć? O tym przeczytasz w kolejnym artykule!