Ku radości najmłodszych maj powoli dobiega końca. A to wszystko rzecz jasna dlatego, że już dosłownie za kilka dni czeka nas Dzień Dziecka. Do pierwszego czerwca nie zostało już zbyt wiele czasu, więc jeśli Twoja kampania marketingowa z tej okazji nadal jest w powijakach, to powinieneś jak najprędzej przeczytać ten artykuł. A zaraz potem zacząć działać, bo poszukiwania prezentów już w toku!
Przede wszystkim zastanów się, co jest ważne dla rodziców
Jak sama nazwa wskazuje, Dzień Dziecka to święto dzieci, ale to jednak rodzice będą wydawali pieniądze, aby obdarować prezentami swoje pociechy. I nie ma tutaj złudzeń – będą chcieli je wydać dobrze. Dla nich liczy się to, by kupowane zabawki były dobre jakościowo i bezpieczne.
Edukuj swoich klientów, podpowiedz im i pomóż podjąć jak najlepszą decyzję. Poinformuj o właściwościach produktu, opowiedz o jego zaletach, o tym, do dzieci w jakim wieku jest skierowany. Pomyśl nad stworzeniem pomocnego video albo wpisu na blogu i koniecznie w widocznym miejscu zamieść link do odpowiedniego produktu. Jeśli zadbasz o profesjonalne porady i zamieścisz wszystkie informacje, jakie będą istotne z punktu widzenia rodziców, to z pewnością wyjdzie Ci to na dobre, bo zyskasz ich zaufanie. A to może sprawić, że staną się Twoimi klientami i będą polecać Cię znajomym.
Zobacz jak robią to Zabawki z Pasją.
A co jeśli nie sprzedaję zabawek i słodyczy?
Warto pomyśleć nad tym, czy masz w swojej ofercie coś, co nadaje się na prezent z okazji Dnia Dziecka. Nie musi to być nic oczywistego, wykaż się kreatywnością. Może coś dla starszych dzieci, nie tylko dla maluchów? Wybierz produkty, które uznasz za odpowiednie i stwórz na stronie swojego sklepu zakładkę z pomysłami na podarunki. Dobrze jest też zaproponować specjalne, okolicznościowe opakowanie produktów. Im bardziej ułatwisz Twoim potencjalnym klientom i im bardziej kompleksowe rozwiązanie zaoferujesz, tym większa szansa, że wybiorą właśnie Twoją ofertę, nawet jeśli będziesz chciał za to nieco więcej pieniędzy. To profesjonalizm jest w cenie.
A może warto pójść zupełnie inną drogą? I znaleźć zupełnie inny sposób na marketing w Dzień Dziecka? Przecież każdy z nas był kiedyś dzieckiem! Dlaczego by nie wykorzystać tego dnia do przypomnienia sobie tego czasu beztroski i umożliwić klientom podróż w czasie? Sprawdź, co Netflix przygotował z okazji czerwcowego święta w zeszłym roku.
Pamiętaj o social mediach!
Pokaż, że pamiętasz o tym, jaki jest dzień. Złóż życzenia dzieciom, zamieść jakąś kreatywną grafikę albo filmik na swoich profilach w portalach społecznościowych. Pamiętaj, że w marketingu bardzo ważne są emocje i wyczucie czasu. Kupujemy przede wszystkim sercem, a zastanawiamy się później. Spraw, aby użytkownicy poczuli nostalgię z powodu Dnia Dziecka, aby zatęsknili za dzieciństwem.
Pamiętaj jednak o tym, aby Twoja komunikacja była spójna, czyli zgodna z tą dotychczasową. Musisz w tym wszystkim pozostać autentyczny i nadal być sobą. Ludzie szybko wyczują, że coś jest nie tak i udajesz.
Artykuł pomógł Ci odnaleźć inspirację? Podsunął jakieś ciekawe pomysły? A może masz już jakiś swój sprawdzony albo i jeszcze niesprawdzony patent na Dzień Dziecka? Koniecznie daj o tym znać w komentarzu! Jeśli tekst okazał się być pomocny, to nie wahaj się – polub go i podziel się nim z innymi!