TikTok opanował cały świat w trybie natychmiastowym! W ubiegłym roku media okrzyknęły tę aplikację (dawniej Musical.ly), ulubioną aplikację nastolatków. Z dnia na dzień TikTok staje się coraz bardziej popularny, a reklamodawcy coraz częściej zaczynają zwracać się do jej użytkowników w celu współpracy.
Dlaczego TikTok?
Zasada działania i obsługi jest prawie identyczna, jak miało to w przypadku popularnego Musical.ly. Dostępna jest funkcja For You, pokazująca dopasowane pod użytkownika filmiki.
Można powiedzieć, że TikTok to połączenie Snapchata oraz Spotify. Stworzymy tam 15-sekundowe filmiki zmiksowane z popularną muzyką. Znajdziemy tam mnóstwo starych, nowych i aktualnych hitów. Użytkownicy, oprócz bogatej bazy muzycznej, do dyspozycji mają filtry VR oraz specjalne efekty, dzięki którym mogą urozmaicić swoje nagranie.
Na filmy, które nam się spodobają, możemy w łatwy sposób reagować za pomocą serduszek, pozostawianych przy konkretnych nagraniach.
Dzięki zaangażowaniu społeczności, TikTok w bardzo szybkim tempie stał się istnym fenomenem wśród millenialsów na całym świecie. Aplikacja zebrała już ponad 600 milionów użytkowników, dzięki czemu przerosła już Snapchata i można spodziewać się, że w niedługim czasie przerośnie również Instagrama!
Ludzie polubili TikTok głównie ze względu na jego prostotę oraz rozbudowaną społeczność. Można tam zobaczyć filmiki od osób z całego świata!
Aby nagrać filmik wystarczy telefon z dobrym aparatem i unikalny pomysł. Nagrywanie jest niezwykle proste i szybkie, dlatego ponad 70% użytkowników tej aplikacji to twórcy! TikTok tworzy także idealne warunki do prowadzenia działań marketingowych.
TikTokerzy – nowi influencerzy
W aplikacji można wyróżnić dwie główne grupy: widzów – osoby, które tylko oglądają treści oraz twórców, którzy są nie tylko odbiorcami, ale również tworzą materiały wideo.
Dzięki temu, że ponad 70% użytkowników to twórcy, aplikacja utrzymuje przy sobie stabilne grono stałych użytkowników.
Najpopularniejszy polski profil należy do Kingi Sawczuk, którą obserwują ponad 4 miliony osób (na dzień 11.02.2019). Natomiast Lisa i Lena Mantler – siostry pochodzące z Niemiec, które są na TikToku obserwowane już przez ponad 32 miliony użytkowników, posiadają największe grono obserwujących na świecie (na dzień 11.02.2019)!
Przykładowa kompilacja filmików Kingi Sawczuk:
Przykładowa kompilacja filmików Lisy i Leny:
TikTok dzięki młodym odbiorcom stał się jedną z najpotężniejszych platform społecznościowych, jednocześnie napędzając dalszy rozwój aplikacji i stając się przy tym aplikacją “must have” u influencerów.
Kolejnym znaczącym powodem, dla którego Pokolenie Y tak chętnie korzysta z TikTok’a, może być fakt, że aplikacja ta jest bardzo intuicyjna, a żeby zmontować filmik nie jest potrzebny żaden program, bo wszystko można zrobić w aplikacji! Jeżeli jednak ktoś chce pobawić się w bardziej zaawansowany montaż, to z pomocą przyjdą nam programy takie jak Videoleap czy Video Star.
Wiesz już czym jest TikTok? Zobacz tutaj, jak może Ci on pomóc w marketingu! Sprawdź również wideo zamieszczone na naszym kanale na YouTube.
Podobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i daj znać w komentarzu, co myślisz na temat aplikacji TikTok!