Obecnie mamy coraz więcej zajęć i często narzekamy na brak czasu. Czasem bardzo trudno jest nam wygospodarować chwilę na to, aby obejrzeć jakieś wideo albo przeczytać artykuł. Co do tego mają podcasty? Chociaż ta forma przekazywania wiedzy nie jest w Polsce jeszcze aż tak znana jak na przykład w Stanach Zjednoczonych, to w ostatnich latach staje się ona u nas coraz bardziej popularna. A skoro staje się coraz bardziej popularna, to niewątpliwie musi mieć jakieś zalety. Jakie? Czytaj artykuł dalej, aby przekonać się, dlaczego warto zainteresować się podcastami i jak mogą pomóc Ci w promowaniu Twojego biznesu!
Czym właściwie jest podcast?
Krótko mówiąc, podcast to w pewnym sensie audycja radiowa na życzenie, której możesz słuchać w internecie lub offline po ściągnięciu na swoje urządzenie. Może dotyczyć czegokolwiek – począwszy od filozofii, przez motoryzację, biznes, kino, aż po nagrania pomagające w nauce języka obcego.
Bardzo ważne i warte odnotowania jest to, że podcastów można słuchać właściwie gdziekolwiek i kiedykolwiek się chce. Do słuchania audycji nie potrzeba wzroku, więc możesz robić w tym czasie także inne rzeczy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby słuchać nagrania podczas sprzątania, uprawiania sportu, czy też podczas podróży, na przykład w drodze do pracy. Wykonujesz czynności, na które musisz poświęcić czas i w tym samym momencie przyswajasz nowe informacje. W ten sposób możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu!
Dlaczego warto słuchać podcastów?
W kontekście biznesu, podcasty to całkiem niezłe źródła informacji. Często za pośrednictwem takich nagrań eksperci z danej dziedziny dzielą się swoimi doświadczeniami oraz posiadaną wiedzą. Możesz więc uzyskać sporo przydatnych informacji od ludzi, którzy przeszli już tę drogę, na której Ty właśnie się znajdujesz. Dodatkowo zazwyczaj nie jest to po prostu długi, nużący wykład, tylko raczej luźna i treściwa rozmowa, której możesz się przysłuchiwać i czerpać z niej informacje, a następnie wykorzystywać je w praktyce. Chcesz zobaczyć, jak to właściwie wygląda? Sprawdź tutaj!
Wykorzystaj podcasty do promowania swojego biznesu
Wśród różnych form content marketingu, takich jak wpisy na blogu czy publikowanie materiałów wideo, znajduje się również miejsce dla podcastów. Dołącz je do swojej strategii marketingowej! Zadbaj o swoich odbiorców, przekazując im ważne informacje z branży, którą się zajmujesz. Pokaż im, że jesteś na bieżąco i wiesz, co się obecnie dzieje. Pamiętaj, podcasty są o tyle praktyczne, że można ich słuchać na przykład podróżując do pracy bądź też sprzątając.
Zapraszaj do rozmowy różnych ekspertów w danej dziedzinie. Przyciągnij ludzi ciekawymi treściami i oferuj przydatną wiedzę, buduj z nimi relacje. Zapraszając autorytety nie tylko zyskasz większe zainteresowanie, ale także zwiększysz swoją wiarygodność.
Dobrze też, kiedy już zdecydujesz się na publikowanie podcastów, jeśli opiszesz gdzieś krótko to, co znajduje się w danym nagraniu. Może to być lista pytań, na które słuchacze znajdą odpowiedzi, krótkie streszczenie albo poruszane w audycji tematy.
Pamiętaj również o tym, że podcast to dobry sposób na budowanie świadomości marki, więc wspominaj także o swojej ofercie i odsyłaj słuchaczy do swojej strony internetowej albo profilów na portalach społecznościowych.
Słuchasz podcastów czy do tej pory nie wiedziałeś o ich istnieniu? Masz jakieś swoje ulubione audycje? Może zastanawiasz się nad tym, czy zacząć je publikować? Podziel się przemyśleniami w komentarzu, a jeśli artykuł Ci się podobał, to polub go i udostępnij!