Chcesz znaleźć nowych klientów na Facebooku, ale nie wydać przy tym majątku na kampanie reklamową? Dobrze trafiłeś! My wiemy, jak możesz wypromować Twoją markę lub produkt bez dużego budżetu! Wykorzystaj video
Chcesz znaleźć nowych klientów na Facebooku, ale nie wydać przy tym majątku na kampanię reklamową? Dobrze trafiłeś! My wiemy, jak możesz wypromować Twoją markę lub produkt bez dużego budżetu! Wykorzystaj video
Według wszelkich raportów i przewidywań na rok 2017 jest ono najgorętszym trendem marketingowym. Dlaczego? Video to najpopularniejsza forma treści w internecie.
Co na to Facebooku?
Facebook nie pozostaje obojętny wobec marketingowych trendów i poszedł jeszcze dalej. Już od dłuższego czasu możliwe są transmisje na żywo za pomocą smartfonów czy tabletów. Urządzenia mobilne przejęły rynek, a w okresie pandemii ich znaczenie zostało jeszcze bardziej uwypuklone. To na nich przeglądamy większość treści. Od jakiegoś czasu możesz również przeprowadzić live’a z komputera przy pomocy kamery zewnętrznej. Jak na razie potrzebne jest do tego specjalne oprogramowanie. Znajdziesz je wraz z instrukcją, jak rozpocząć live z poziomu komputera pod tym linkiem: http://bit.ly/TransmisjaLiveFacebook. Jednak Facebook już zapowiedział, że wprowadzi możliwość transmisji na żywo bezpośrednio z portalu. Kiedy? Damy znać, jak tylko się dowiemy!
Dlaczego warto prowadzić transmisje na żywo?
Zacznijmy od informacji powszechnie znanych. Facebook ma specjalny algorytm, na podstawie którego dobiera treści wyświetlane na Twojej tablicy. Treści video, szczególnie te, które generują pozytywne interakcje, zdobywają większe zasięgi organiczne. Oznacza to, że Twoje video dotrze do większej liczby użytkowników, niż np. zdjęcie. W przypadku transmisji na żywo Twoi fani otrzymają powiadomienie, jak tylko ją zaczniesz! Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby osób niż poprzez zwykły post ze zdjęciem. Ponadto Twój live po zakończonej transmisji zapisuje się na Twoim fanpage’u – użytkownicy będą go mogli zobaczyć jeszcze raz w dowolnym momencie.
Od czego zacząć transmisję live?
- przygotuj sprzęt – niezbędny będzie Ci oczywiście smartfon bądź tablet. Przyda się też mikrofon lub mikrofony – dźwięk będzie o wiele lepszy. To on wyróżnia dobrych twórców.
- zadbaj o swoje otoczenie – upewnij się, że wkoło Ciebie jest ładnie i przyjemnie. Jeśli sprzedajesz swoje produkty, warto je przemycić jako element scenografii, ale nie nachalnie,
- ustaw kadr – upewnij się, że w kadrze znajduje się tylko to, co powinno, nie zasłaniaj niczego ważnego,
- sprawdź połączenie z internetem – przerwana transmisja live może wkurzyć uczestników
- ustaw światło, żeby dobrze było Cię widać w kamerze, ewentualnie stwórz za jego pomocą klimat
- zadbaj o twarz – przetrzyj ją chusteczką lub nawet przypudruj, uchroni Cię to przed błyszczeniem się w obiektywie
- zrób nagranie wstępne – upewnij się, że obraz, dźwięk itd. na pewno działają
Kiedy jesteś w 100% pewien, że możesz odhaczyć wszystkie powyższe punkty, czas przeprowadzić transmisję na żywo! Jak powinien wyglądać live i o czym nie możesz zapomnieć? O tym przeczytasz w kolejnym artykule!