Obecnie sprzedaż prowadzona jest w głównej mierze drogą internetową. Wiele firm zostanie przy takiej formie pewnie po zakończeniu kwarantanny, więc jeśli należysz do grona osób działających online, przeczytaj o tym, jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda co zechcesz. Możesz ją stworzyć sam, a pomogą Ci w tym balanGO.pl i domeny.tv

Jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda?

Po co właściwie tworzyć strony sprzedażowe? Odpowiedź zawiera się w nagłówku. Żeby sprzedać. Ale niekoniecznie od razu. Strategia marketingowa składa się z wielu elementów. Po pierwsze musisz wyznaczyć sobie cel, a potem, za pomocą różnych sposobów, dążyć do jego realizacji. (więcej o strategii marketingowej przeczytasz tutaj). Jednym z tych sposobów jest generowanie tzw. leadów, czyli użytkowników, którzy potencjalnie są gotowi skorzystać z Twojej usługi. Przechodzą oni przez proces “podgrzewania”, czyli zmiany od nieznajomego do wyznawcy marki. Jak przeprowadzić go przez tę drogę? Jednym ze sposobów jest posiadanie wiedzy, jak zrobić stronę sprzedażową i jak ją wykorzystać.

Czym jest Landing Page (LP)?

Landing Page to inaczej strona lądowania. Jest to prosty one page, który powstał w określonym celu. To na nim “ląduje” potencjalny klient, kiedy kliknie w reklamę np. na Facebooku. Cele Landing Page’a mogą być różne. Może to być np. strona, na której znajdzie się formularz do wypełnienia, po którym lead dostanie ofertę. Może tam być zapis na newsletter lub oferta kupna.

To, czego od klienta oczekujemy na stronie to NOA – Najbardziej Oczekiwana Akcja.

Jednak zanim wyjaśnimy, jak zrobić stronę sprzedażową (Landing Page Sprzedażowy), dwa zdania o tym, jak do niego dotrzeć.

Chyba najbardziej podstawowym sposobem jest przekierowanie z reklamy na Facebooku. Tworzysz więc atrakcyjną kreację, ustawiasz jak najbardziej precyzyjnie grupę docelową i puszczasz reklamę w ruch. Jeśli Twój komunikat jest napisany przy pomocy języka korzyści, lead klika w reklamę i przenosi się na Landing Page’a.

Jak zrobić stronę sprzedażową – technicznie

LP od strony technicznej może być bardzo prosty do uruchomienia i to bez konieczności wykupywania dodatkowej usługi w postaci miesięcznego abonamentu w serwisie on-line oferującym gotowe narzędzia LP.

Co zatem jest potrzebne? Dowolny hosting z intuicyjnym graficznym panelem do zarządzania (np. cPanel) i skrypt do szybkiej instalacji CMS WordPress. Można przy pomocy kilku kliknięć (Rys. 1) zainstalować np. w subdomenie lub nowej domenie system, w którym będziemy obsługiwać nie tylko LP, ale całą strategię komunikacji z klientem (e-mail marketing).

Jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda?

Rys. 1

Co zyskasz dzięki stronie sprzedażowej?

Dobra strona sprzedażowa pozwala zbierać leady. Po przekierowaniu użytkownika z Social Media możemy zachęcać do zostawienia maila w zamian np. za drobny wirtualny prezent (poradnik, checklistę, wideo). Płacimy za przekierowanie do strony LP (zdaniem wielu marketerów to najbardziej efektywna strategia płacenia za reakcje użytkownika). Można zastosować na LP tzw. piksel konwersji FB (fragment kodu generowany przez narzędzia reklamowe FB), który rejestruje i raportuje reakcje użytkowników FB na nasz LP. Kto kliknął, kto się zapisał, kto zamówił. Pixel “śledzi” użytkowników, którzy weszli na Twoją stronę z reklamy. Dzięki temu można na nich stosować remarketing, czyli pokazywać im reklamy w wyszukiwarce, a także wysyłać mailingi. Remarketing tym się różni od kampanii reklamowej, że wyświetla komunikaty osobom, które już były na Twojej stronie. Co za tym idzie – potencjalnie są zainteresowane sprzedawanym przez Ciebie produktem, a Ty zyskujesz większą szansę na konwersję.

Chyba najważniejszą odpowiedzią na pytanie, jak zrobić stronę sprzedażową, jest ustalenie jej jasnego celu i dążenie do tego, żeby użytkownik go wykonał.

Pozostawiony email potencjalnego klienta pozwala samodzielnie kreować i sterować polityką komunikacji (rodzaj, zakres oraz częstotliwość komunikacji). Innymi słowy lead jest wpuszczany w lejek sprzedażowy i można wysyłać mu powiadomienia o różnych akcjach typu promocje, ważne wydarzenia w firmie czy nowe materiały na Twoim blogu.

Całość procesu LP i obsługa email marketingu obsłuży darmowa wtyczka do systemu WordPress: Mailpoet.com

Jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda?

Rys. 2

Pozwala po pierwsze zaprojektować LP, który jest formularzem do zbierania maili i innych danych (np. imię, nazwisko, nr telefonu – Rys. 2) i zapisać w bazie danych systemu, a następnie prowadzić e-mail marketing według różnych scenariuszy (Rys. 3).

Jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda?

Rys. 3

Jak zrobić stronę sprzedażową – komunikacyjnie

Żeby LP sprzedażowy spełniał swoją funkcję dobrze, to poza kwestiami technicznymi musi zostać dobrze przygotowany komunikacyjnie (co jest jeszcze ważniejsze). Oto kilka wytycznych, jak zrobić stronę sprzedażową, żeby klienci klikali jak szaleni.

Persona

W pierwszej kolejności zastanów się, do kogo mówisz. Stwórz personę, czyli potencjalnego klienta. Pomyśl, czego potrzebuje, jakie są jego obawy i rozwiej je. Inaczej będziesz się przecież zwracał do przedsiębiorców, którym proponujesz system CRM, inaczej do matek, które mają odebrać poradnik, a jeszcze inaczej do lekarzy w celu rejestracji na konferencję. Znajdź ich problem i zaproponuj rozwiązanie.

Elementy dobrej strony sprzedażowej

Jak zrobić stronę sprzedażową, która sprzeda? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jakie teksty (i jak wyglądające) powinny się na niej znaleźć. Pomoże to zaangażować odbiorcę, rozwieje jest obawy. Strona napisana zgodne z modelem AIDA, według którego pisze się większość tekstów sprzedażowych, zadziała na leada jeszcze mocniej.

  1. Półokrągłe przyciski (według badań konwertują lepiej niż prostokątne);
  2. CTA – wezwanie do działania. Komunikuj, co klient ma zrobić. CTA warto jest pisać w pierwszej osobie (“Kupuję”, “Zapisuję się”, “Odbieram poradnik”);
  3. Następujący układ sekcji:
  • co to za produkt/usługa?
  • dla kogo jest przeznaczony?
  • co zyskasz dzięki niemu?
  • jak zmieni się Twoje życie/Twoja praca po skorzystaniu?
  • dlaczego warto z niego skorzystać? – tutaj dobrze sprawdzą się opinie wcześniejszych użytkowników (społeczny dowód słuszności)
  • CTA – “Zapisuję się”, “Kupuję” itd.
  • FAQ – czego ludzie mogą nie wiedzieć? Najczęściej zadawane pytania, rozwianie wątpliwości co do jakości, wykorzystanych materiałów, formy etc. Pamiętaj o klątwie wiedzy – to, że Ty coś wiesz, nie oznacza, że wszyscy to wiedzą
  • Formularz kontaktowy – możliwość zadawania pytań

Jak zrobić stronę sprzedażową?

Warto testować

Kolejną funkcjonalnością wtyczki Mailpoet.com jest tworzenie kilku wersji formularzy, dzięki czemu można testować różne rozwiązania (testy A/B). Możesz sprawdzić, jaki komunikat na przycisku zadziała lepiej, jaki układ jest bardziej czytelny, gdzie potencjalni klienci się gubią, jakie kolory są przyjemniejsze itd.

Podsumowanie

Jak zrobić stronę sprzedażową? Oto krótka checklista, czego potrzebujesz:

  • strona, najlepiej w nowej domenie lub subdomenie (nie jest to konieczne, jeżeli mamy stronę zarządzaną przy pomocy WordPress)
  • prosto zarządzany hosting z możliwością uruchomienia WordPress
  • wtyczka Mailpoet.com
  • projekty własnych LP (Formularzy), wykonanych przy pomocy Mailpoet.com
  • kampania pozyskująca adresy e-mail osób, które przeszły na LP ze strony firmowej na Facebooku
  • wiadomości mailowe (Mailpoet.com): Email Powitalny, Biuletyn, Ostatnie Powiadomienia o Wpisach (codzienne, tygodniowo, miesięczne lub nawet natychmiast po publikacji).

Artykuł powstał przy współpracy z domeny.tv – serio polecamy ich hostingi i rozwiązania, strona blog.balango.pl stoi właśnie na ich serwerach 🙂

Tak samo jak nasze inne strony sprzedażowe, jak choćby na konferencję Marketing Tu i Teraz.

https://www.mserwis.pl/hosting-ssd – pod tym linkiem zniżka na serwer dla Ciebie, bo czytasz ten artykuł. (KOD RABATOWY 50%: PROMO-50PDS)

Masz pytania? Nie wiesz, jak zrobić skuteczną stronę sprzedażową? Napisz w komentarzu, podziel się swoją opinią. I wyślij artykuł znajomym, którzy przenieśli się ze swoim biznesem do online’u i mogą potrzebować szybkiego LP.

 

Konrad Orzechowski (Wódz Szybkie Pióro – balanGO.pl)

Marcin Pieleszek (domeny.tv)