Kiedyś wystawa na targach, dziś niemal całkowite przeniesienie działań promocyjnych do online. Mimo potencjału narzędzi w sieci, nie wszyscy potrafią w pełni wykorzystywać ich potencjał. Poznaj konferencje online i zobacz, dlaczego powinieneś się nimi zainteresować, niezależnie od branży.

Konferencje online – tani sposób zdobycia wielu leadów i nie tylko

Wiadomą rzeczą jest, że nie zostaniesz dostrzeżony, jeśli się nie pokażesz. Z pomocą przedsiębiorcom przychodziły targi, które pomagały wzbić się początkującym, nawiązać współpracę czy poznać opinie klientów. W obecnym czasie musimy pracować zdalnie. Okazało się to jednak bardzo wygodne – pomijając brak możliwości organizowania fizycznych spotkań, których naturalnie potrzebujemy. Rozwiązaniem na miarę pandemii okazały się konferencje online.

Choć być może jeszcze wydaje Ci się, że ich organizacja nie jest dla Ciebie, zatrzymaj się na chwilę i przeczytaj poniższe argumenty, przemawiające na korzyść konferencji online. Jeśli z głową zaplanujesz całe wydarzenie, czeka Cię finalnie mniej pracy, niż przy targach, niższe koszty, a oprócz tego:

  • zbierzesz dużą liczbę adresów mailowych,
  • otrzymasz bazę leadów do odsprzedaży produktów na live,
  • nawiążesz kontakty biznesowe z prelegentami,
  • dotrzesz do nowych klientów,
  • zbudujesz wizerunek eksperta w branży,

Pomożemy Ci, dzięki pewnym wskazówkom, pozbyć się myśli, które w jakiś sposób hamują Cię i nie pozwalają bardziej się rozwijać.

  • Organizacja konferencji Cię przytłacza – od czego zacząć?

Gdybyś chciał wziąć udział w targach, pewnie najpierw po prostu poszedłbyś jako zwiedzający na jedne z nich, zapoznał się z wydarzeniem, zobaczył, na co zwrócić uwagę, może porozmawiał z organizatorami. Tak samo z konferencją online – zapisanie się i uczestnictwo w kilku wydarzeniach zwiększy Twoją pewność siebie i uświadomi proces automatyzacji oraz to, o jakie elementy faktycznie trzeba zadbać.

  • Wstydzisz się?

W kwestii konferencji online to normalne, że się wstydzisz. Jednak robiąc coś, pracując w zawodzie, już masz ogromną przewagę i wiedzę większą, niż 90% społeczeństwa (choć nie zdajesz sobie z tego sprawy). Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc w prezentacji kogoś, kto kontakt z ludźmi ma we krwi – od tego są prelegenci, a możesz nawet zatrudnić konferansjera, który poprowadzi panele między prelekcjami.

  • Brałeś udział w podobnym wydarzeniu i nie wyszło

Warto podejść do sprawy jeszcze raz, ale teraz odpowiednio się przygotować. 

Po pierwszym nieudanym razie nie warto się załamywać. Z takim podejściem nigdy byśmy się nie nauczyli chodzić. Gwarantujemy jednak, że konferencje, dopracowane z czasem do perfekcji, przyniosą ogrom korzyści. 

  • Chcesz od razu sprzedawać?

Nie od razu Rzym zbudowano. Tak samo nie należy oczekiwać od pierwszego klienta zbyt wiele. Wszystko cierpliwie i z umiarem – pierwsza konferencja to okazja do porozmawiania, do pokazania się, do zbadania potrzeb publiczności, zadania pytań i przedstawienia swojej wiedzy.

Zachowaj czujność. Szlifuj model biznesowy firmy, dbaj o długą relację z ludźmi i czerp ze wszystkiego satysfakcję.

Spraw, by w oczach uczestników konferencji został tylko pozytywny obraz. Zachęci ich to do zapoznania się ze szczegółami, a z czasem – do skorzystania z oferty.

  • Nie chcesz planować?

My będziemy Cię do tego zachęcać. Zaplanuj swoją aktywność. Znajdź  temat, który zainteresuje Twoich odbiorców – czego nie wiedzą, o co pytają w rozmowach? Potem znajdź prelegentów – liderów opinii w Twojej branży, których słuchasz. Śledź newsy i sprawdź, kto oprócz Ciebie jeszcze będzie. Postaraj się przewidzieć wszystkie możliwe niepowodzenia.

Plan to podstawa. Dopiero z nim możliwe będzie odpowiednie realizowanie założeń.

Przy planowaniu działań promocyjnych pomoże Ci posiadanie strategii marketingowej. Zobacz, jak zaprojektować ją samemu i jakie możesz popełnić przy tym błędy.

  • Boisz się, że przepłacisz?

Zwróć uwagę na to, że nie musisz bawić się w organizację stoiska, dostanie się na targi czy ewentualny nocleg w hotelu dla Ciebie i pracowników. Konferencje online są strzałem w dziesiątkę, jeśli boisz się o budżet. 

  • Nie sprzedajesz w internecie?

Potencjalny klient będzie chciał Cię lepiej poznać, zanim dokona zakupu. Tak więc organizacja konferencji to nie wszystko – zanim zaczniesz sprzedawać wejściówki na wydarzenie, zadbaj o swój wygląd w sieci.

Przed zakupem, klient wejdzie na Twoją stronę internetową – może to być prosty Landing Page informacyjny i zachęcający do zostawienia kontaktu oraz profil na Facebooku. To wystarczy, aby klient w zaciszu swojego biura  mógł przypomnieć sobie, co mu oferowałeś. 

Rzetelne, dobre opinie też mogą sporo pomóc. Zadbaj zatem o informacje, jakie pojawiają się o Tobie w Google.

Konferencje online i co potem?

Pandemia ogromnie wpłynęła na rozwój i funkcjonowanie biznesów. Poznajemy nowe, dostępne technologie, które mogą nam pomóc. Organizowanie konferencji online może przedstawiać Twoją firmę jako otwartą i nowoczesną. Dajesz klientowi to, czego chce, a w dodatku kreujesz swój wizerunek eksperta i zarabiasz. Nie zniechęcaj się ilością pracy, jaką musisz wykonać. Jest to działanie opłacalne, po którym zostanie Ci jedynie zajęcie się nowymi klientami… oraz organizacja kolejnej, trochę bardziej perfekcyjnej od pierwszej konferencji online.

Innym sposobem na działania promocyjne w sieci są Facebook Ads. Powstało na ich temat wiele materiałów, a my rozprawiamy się z najczęściej popełnianymi błędami przy ich tworzeniu. Zbieraj lepsze zasięgi i wyższą konwersję.

Zapisz się do newsletter!

Przetwarzanie...

Udało się!